måndag 20 juni 2022

Vilken fantastisk dag för återhämtning

 Vilken ljuvlig dag har vi haft idag.

Det har varit en lagom varm dag och vi har passat på att jobba med saker på framsidan av huset. Bl annat har vi då ställt fram utemöbler så att vi kan sitta ute på gräsmattan, under ett parasoll och njuta. 

Jag har laddat batterierna och t o m varit utan kompressionen en stund. Det är en riktig omställning att hela tiden ha strumpor eller lång heltäckande kompression på fötter och ben och armar. Jag går annars barfota året om. Ja inte ute på vintern, men strumpor har aldrig varit min grej. 

Nu ser jag ut som Spökplumpen (ni vet han skurken i Kalle Anka). Svart kläde om armarna, axlarna samt heltäckande svart kompression från under bysten och ner till tårna.  Det blir varmt. Visst kan jag välja en annan färg på kompressionen, men att gå i tights som har en annan färg än svart är en tröskel att kliva över. 

Jag passade i alla fall på att skippa all kompression ett tag och sitta med bara fötter och känna gräset under fötterna. 

Underbart!

Nedan lite bilder på min utsikt för dagen.

Första bilden; Vårt hus. De tomma krukorna nere till höger på bilden tog vi bort och fyllde jord i det hål som var bakom.  Hålet beror på att växten som satt där inte klarade vintern och fick grävas upp. 

Krukorna har stått som skydd för att vår "nyfikne" gräsklippare Doris inte skulle ramla ner i hålet... Hon har fått ögon, men verkar inte använda dem särskilt mycket...


Fågelmatarna fick fyllas på igen. Varannan dag är det slut. De besöks av en massa underbara fåglar. Ekorren kommer föresten också och käkar, samt sparvhöken och  kvarterets katter. 

De sistnämnda hade jag gärna varit utan men det är svårt att skydda fåglarna mot deras jakt. Jag kan ju inte sitta på vakt hela tiden så både duva och hackspett och småfåglar har blivit deras byte tyvärr. Sparvhöken kan jag acceptera att den tar för sig, men inte katterna som bara jagar för att det är roligt.


Hacke sitter på stolpen och undrar när vi ska flytta oss, så hen kan komma åt maten.



Buddha fick komma ut på "sommarbete". AUM.


Buskpionen blommar med ljuvliga gula blommor.



Blomlådornas växter tar sig och växer på fint. I år har vi planterat: gula tagetes (för första gången någonsin)  samt petunior.  Färg: Cerise samt Röd. Det är en fin färgklick. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nytt år, nya möjligheter

År 2023 tar sina första stapplande steg och jag hoppas att detta år är året då mänskligheten  börjar samarbeta för en bättre värld för alla....