lördag 9 april 2022

Fredag 8/4 - 2022




Jag har haft mindre värk idag! 

Det är så skönt. Jag behöver inte börja dagen på "minus" utan kan börja på 0.

Det kändes lite tyngre att göra min morgonrutin, men jag gjorde så gott jag kunde. Ett steg i taget.

Jag har letat efter kläder på nätet idag. Det är svårt att hitta det jag vill ha. Det blir ofta att jag "nöjer mig" med det som finns att tillgå på nätbutiken.

Vad jag skulle vilja hitta "DEN" butiken som har kläder som passar min kropp och storlek.  Samtidigt vill jag att kläderna inte ska vara alltför "tantiga" i modellerna. Någon "tant" är jag verkligen inte, inte i huvudet i alla fall. 

Åh om jag kunde hitta och ha råd att anlita en sömmerska som kan sy kläder till mig efter mina önskemål?

Jag upplever att många kläder jag köper i större storlekar är väldigt raka i sin form, oformliga.  Jag vill, trots min storlek, inte klä mig i raka, vida klädesplagg, för jag upplever att jag ser så mycket större ut då. Jag vill att kläderna visar upp mina former inte döljer dem. De ska smita åt lagom och på rätt ställe.

Tänka att ha turen att hitta kläder som räcker i både längd, bredd och passform. 

Jag har längre rygg än de flesta kvinnor kläderna designas åt. Det betyder att de kläder som jag köper oftast saknar några cm i ärmlängd, är lite för korta eller har detaljerna sydda på "fel ställe".

Köper jag en jacka med midjemarkeringar så sitter dom INTE i min midja.  Är det knappar eller andra attiraljer ditsydda i ländryggen så sitter de bra mycket högre upp på min rygg. 

Tänk att hitta en morgonrock i frotté som är tillräckligt stor i storlek och som räcker ända ner till fotknölarna. Det är en dröm. 

Ja, ja. Drömma kan man ju. 

Dagen har fortgått i ett lugn, jag har laddat batterierna, tittat på make och barn som håller på att montera ihop en rullhurts från IKEA till mig.

Jag tillverkar lite födelsedagskort till vänner och bekanta när de fyller år. Materialet förvarar jag idag på flera olika ställen. Det är bättre att samla dem på ett, hoppas bara att jag får ner allt på samma ställe.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nytt år, nya möjligheter

År 2023 tar sina första stapplande steg och jag hoppas att detta år är året då mänskligheten  börjar samarbeta för en bättre värld för alla....