torsdag 7 april 2022

Onsdag 6/4- 2022 "Massageroller"

Woho idag har jag kört morgonrutinen igen. Det känns himla bra. Jag ändrade lite idag också i ordningen och rutinen tog ca 25 minuter att genomföra.

Jag märker att jag har lättare att gå upp på tå nu är när jag började. Det är skönt för mig att få "bevis" för att det jag gör fungerar. 

Vad som också gjorde mig glad är att jag upplever att mina fötter och vrister betydligt smalare.  De är inte lika fyllda med vätska.

Det känns som om det går framåt åt rätt håll. 

 ----------------------------------------------------------------------------------------

Nya kompletterande verktyg

Min mamma var vänlig och letade i lådorna hemma och erbjöd mig att låna denna fina massageroller med flera rullar. Jag tog tacksamt emot den.  Jag visste att jag kunde få användning av den i min morgonrutin.

Skillnaden på denna mot min "blå kavel" är att alla rullarna sitter monterade i rad på snören. Det gör att den blir flexiblare i sin konstruktion och kan följa kroppens konturer på ett annat sätt. Det blir också lättare att komma åt att rolla hela ryggen då den är mjuk och jag kan hålla i den med båda händerna nära kroppen.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nytt år, nya möjligheter

År 2023 tar sina första stapplande steg och jag hoppas att detta år är året då mänskligheten  börjar samarbeta för en bättre värld för alla....