lördag 28 maj 2022

Långsamt leder just nu ingenstans...

Rubriken refererar till Lisa Nilssons låt" Långsamt" med text av Lisa Nilsson, musik av Lisa Nilsson och Henrik Janson. Du minns kanske att  jag  nämnt låten  i ett tidigare inlägg?! 



Låten heter ju egentligen "Långsamt" och det är Lisa Nilsson som sjunger. Refrängen går: "Långsamt leder också någonstans."  Det är så sant så, fast inte hos mig,   inte just nu. 

För att citera första versen:

"Jag har kommit att röra mig långsamt, Det har sina olika skäl. Benen känns inte lätta. Lusten finns inte där."

Tyvärr känns det som om jag står still, det går inte ens långsamt framåt längre. Jag rör mig i gyttja. Det är tungt...  just nu.

-Jag kan inte. 

-Jag orkar inte. 

- mycket är tungt och känns svårt.  

Energin är slut, batterierna laddar alldeles för sakta. Den lilla energi de har hunnit ladda upp sig tar slut på ett ögonblick. Jag måste hushålla med den lilla energi jag har. 

Jag har ont,  jag är ledsen och  jag äter och sover dåligt.

Tackolov har jag min familj som hjälper mig massor. De underlättar mitt matlagande genom att hjälpa mig att plocka fram det jag behöver. Efter måltiden, städar de efter mig. De fixar diskmaskinen, hämtar saker,  De gör att för att underlätta vardagen och lyfta mig.

Jag vet att jag kommer igen. 

Långsamt kommer snart att leda någonstans igen.

Ta hand om dig.

Kärlek <3 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nytt år, nya möjligheter

År 2023 tar sina första stapplande steg och jag hoppas att detta år är året då mänskligheten  börjar samarbeta för en bättre värld för alla....