torsdag 15 september 2022

Vattenträning pass två och nytt badmode

I det här inlägget tänkte jag beskriva mitt andra pass på vattenträningen.  Egentligen skulle det vara det tredje passet, men eftersom pass no 2 ställdes in blev detta mitt andra pass. 

Jag hade hunnit få ännu en baddräkt levererad, en sk tankini. Vid provningen hemma satt den som en smäck. Bra att ha två baddräkter som funkar, tänkte jag, och beslutade att jag skulle inviga denna (se nedan) på min andra session i poolen.



Denna gång tänkte jag inte vara på plats i så himla god tid som förra gången,  men ändå såpass tidig att jag kunde få en plats längst fram i poolen. För där är det djupast.
Jag hade förberett mig noga inför detta pass, först genom att ha införskaffat hjulskydd till Rolle, så att han kunde få komma med in till poolområdet. Sen hade jag ordnat med korg så att jag kunde få med handduken och lite annat in till poolside.

Det var verkligen bra att ha Rolle. Jag kunde sitta ner medan jag väntade på att vi skulle börja och det var tryggt. 

Tankinin som passade så bra hemma var verkligen en pärs att få på när jag var nyduschad. Jag funderade ett tag på om jag överhuvudtaget skulle kunna använda armarna under passet, eftersom de var snyggt låsta i ett fast grepp av tankinin. Efter mycket pillande och lirkande lyckades jag tillslut få ner överdelen över kroppen. 
Lite stressad hade jag hunnit bli, då mina badkompisar redan hade hunnit ut till poolen. Vad var klockan egentligen? Var jag sen? 

Det var ingen fara, jag hade tid tillgodo när jag kom ut till poolen. Gruppen före (barnen) höll på att öva på att hoppa från kanten så jag stod  snällt och väntade tills de hoppade i så  jag kunde ta mig förbi. De skulle se ut om tanten rammade dem med rollatorn bara för att komma fram fortare. Iofs hade de kommit i snabbt, men det var kanske inte det som var grejen med badkursen. Att komma i poolen snabbt, menar jag. 

När det var vår tur att bada fick jag fin hjälp av mina badkompisar med att hämta alla attiraljer vi behövde för att träna i poolen. 


Sen var det dags att kliva i vattnet. Eftersom ledaren behövde byta om och äta innan vårt pass kunde vi flyta runt i vattnet och bara vara. 

Tankinin kändes fin på... tills vi började träningspasset.  
Jag kan väl säga att när den var torr,  så satt tankinin som en smäck. I vatten började brallorna svaja lite kan man säga. Jösses, jag visste inte att badkläder kunde töja på sig när de blev blöta. Fast de heter ju badetöj på danska, så jag borde ha anat det. 

I vattnet märker jag alltså att brallorna var på väg neråt och överdelen på väg uppåt. Panik!   Jag hade fullt sjå att hålla alla delar på plats samtidigt som jag försökte se oberörd ut och utföra alla rörelserna som ledaren visade oss. 

Men det hände mycket både i huvudet  och under vattenytan kan jag säga.
 Rackarns badetöj att leva sitt eget liv. 😂

Hur i hela friden skulle jag lösa detta? Tänk om de som stod längre bak helt plötsligt skulle se ett par tankinitrosor flyta förbi...😳😆

Nepp, det blir till att försöka fånga upp överdelen och stoppa ner den i brallorna. 
Sagt och gjort. Jag fick tag i överdelen och började möla ner den innanför byxorna. NER med den bara.
Sen drog jag ut tyget, på undersidan av brallorna, ner över låren, om du fattar?! 
Badmode när den är som  snyggast, en ny trend kanske?!
Kom ihåg var ni läste det först.

Resten av passet gick faktiskt bra, tankinin höll sig på plats. Nödlösningen fungerade. Sen är jag glad att minnet fungerade eftersom jag hann ordna till klädseln innan jag klev upp ur poolen. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nytt år, nya möjligheter

År 2023 tar sina första stapplande steg och jag hoppas att detta år är året då mänskligheten  börjar samarbeta för en bättre värld för alla....