tisdag 4 oktober 2022

Att fungera i vardagen

 Det var ett tag sedan som jag orkade engagera mig i hushållssysslor. I alla fall de som är utöver att laga mat och städa litegrann runt diskbänken och i badrummet.

Idag hade jag kraft nog att göra något som jag inte gjort på flera år. 

Jag har tvättat våra köksfönster!


Det krävdes lite vila emellanåt, men det är okej. Långsamt leder också någonstans. 

Men nu är alla tre köksfönster, både ut- och insida, tvättade. Jag passade dessutom på att tvätta av snickerier, fönsterbrädor och lampor. Sen dammades också radio och ljuslyktor av.

Det känns skönt att vilja igen, det är lättare att leva då. 

Det är också skönt att orka göra annat än bara sitta still på en plats hela dagen. 
Så trots att dagarna blir mörkare ute, blir mina dagar ljusare... inne i mitt huvud.

Där bakom molnen skymtar jag solen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nytt år, nya möjligheter

År 2023 tar sina första stapplande steg och jag hoppas att detta år är året då mänskligheten  börjar samarbeta för en bättre värld för alla....