måndag 24 oktober 2022

Att leva med lipödem...

 ...det är inte lätt alla gånger. Men vem har det egentligen lätt igenom hela i livet. 

Alla går vi igenom faser där det kanske känns helt omöjligt att överleva.  

Många har svårigheter i sina liv. Det kan vara med hälsan, vänner, kärlek eller pengar.

Det är tufft någon gång för alla. Vi är alla människor, vare sig vi lever i slott eller koja.

Så vad gör jag när jag behöver muntras upp?

Jag försöker göra något som  jag tycker väldigt mycket om.

Jag lyssnar just nu på musik, gärna musik som jag upptäckt för flera år sedan.

På Spotify har jag skapat olika listor som jag växlar mellan. 

Jag har en -80 tals lista, en -90 tals lista, en lista med låtar från då och nu, en lista med lugna låtar, en träningslista, en lista med klassisk musik, en dansbandslista och så har jag en lista med min allra första kärlek.

BARRY MANILOW. 

(På Youtube bjöds vi fans nyligen på en Barrykonsert från 1980-talet. Barry är lite äldre idag, han fyller 80 år, 2023.)


Jag var runt 12-13 år gammal när jag föll för honom och hans musik har följt mig genom livet. Ibland på avstånd ibland riktigt nära.

Nu är jag i en period där han är mycket nära igen. Efter en jobbig sommar hittade jag tillbaka till honom. Så ljuvligt och så tryggt. Jag sjunger fortfarande med i texterna. Spelar musiken riktigt högt i köket och skrålar med. 

Maken, som faktiskt också gillar Barrys musik, även om han mer är en discokille (BeeGees och Staying alive), gav mig en riktigt fin julklapp förra året:


Ur den smakar kaffet ännu bättre.

Mmm... "Mentally dating Barry Manilow..."

💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖

Jag känner att det är viktigt att hitta något som gör att man orkar igenom det där jobbiga.  Det kan vara olika saker som gör att man orkar lite till.

All kärlek och omtanke till dig.

Vad ger dig kraft och gör dig lycklig?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nytt år, nya möjligheter

År 2023 tar sina första stapplande steg och jag hoppas att detta år är året då mänskligheten  börjar samarbeta för en bättre värld för alla....