torsdag 3 november 2022

Vattenträning---igen!

 Jag känner mig verkligen lyrisk när det gäller min vattenträning. 

Termin två började idag och wow!

Vilken skillnad i förmågan att utföra alla träningsrörelser, jämfört då med nu.



Det är helt otroligt vad det hänt mycket sedan terminsstarten i august. Nu när jag verkligen tänker efter så är det en stor skillnad på den Marie som klev ner i bassängen den där första träningskvällen, jämfört med nu.


Då hade jag otroligt svårt att gå, jag hade värk och knän som inte gick att böja alls. Nu har jag ibland svårt att gå, värk, men inte lika mycket och knän som är mycket mjukare. 

Men, framför allt är det humöret som ändrats. 
Det känns inte lika hopplöst som förut.

Så, vattenträning för oss med stela muskler, lipödem, ödem eller svårigheter att klara vanlig träning. 

Träning i vatten rekommenderas åh det varmaste!

Ps. Se hur vacker simhall vi får äran att hålla till i. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nytt år, nya möjligheter

År 2023 tar sina första stapplande steg och jag hoppas att detta år är året då mänskligheten  börjar samarbeta för en bättre värld för alla....